Japanska "Tojota" prodala je 8,42 miliona automobila prošle godine i zadržala mesto broj jedan među svetskim proizvođačima motornih vozila. Grupacija "Tojota" je nadmašila i vlastitu procenu prodaje kola u prošloj godini, kada se računalo na isporuku 8,37 miliona jedinica.Japanski auto-gigant nadmašio je i američki "Dženeral motors" (GM) koji je lane isporučio 8,39 miliona vozila. I prodaja GM, nekada najvećeg proizvođača kola na svetu, dramatično je porasla prošle godine za 12 odsto, sa 7,48 miliona jedinica u 2009, nakon što je izbegnut bankrot uz pomoć američke administracije.
Japanska "Tojota" prodala je 8,42 miliona automobila prošle godine i zadržala mesto broj jedan među svetskim proizvođačima motornih vozila.
Grupacija "Tojota" je nadmašila i vlastitu procenu prodaje kola u prošloj godini, kada se računalo na isporuku 8,37 miliona jedinica.
Japanski auto-gigant nadmašio je i američki "Dženeral motors" (GM) koji je lane isporučio 8,39 miliona vozila.
I prodaja GM, nekada najvećeg proizvođača kola na svetu, dramatično je porasla prošle godine za 12 odsto, sa 7,48 miliona jedinica u 2009, nakon što je izbegnut bankrot uz pomoć američke administracije.
Objavljivanjem najnovijih podataka nastavlja se mrtva trka između dve kompanije, s tim što sve više rastu šanse GM koji ponovo kreće prema vrhu, što je siguran znak njegovog oporavka, ističu analitičari.
"Tojota" nije pokazala snažniji rast u Severnoj Americi, a postiže slabije rezultate od GM i u Kini, delom zbog toga što nema tako ekstenzivnu liniju modela kao što su GM veći sedan automobili.
Globalna prodaja "Tojote", uključujući i "Hino motore" koji izrađuju kamione i "Dajhacu" sa proizvodnjom manjih kola, porasla je 8,0 odsto u odnosu na 2009, zahvaljujući solidnom skoku iporuka u Kini i na tržištima drugih azijskih zemalja.
"Tojota" je smenila GM na liderskoj poziciji po prodaji automobila 2008. godine, koju je američka kompanija držala skoro osam decenija. Posle izlaska iz bankrota uz pomoć američke vlade, nakon pada prodaje u periodu recesije, GM je uspeo da poveća prodaju na pet od 10 najvećih tržišta na svetu, računajuhci i 28,8-procentni rast isporuka u Kini, gde je prodato 2,35 miliina vozila, više nego na domaćem tržištu, u SAD.
"Tojota" je u tom periodu prodala svega 846.000 vozila u Kini. GM je takođe povećao isporuke u Rusiji za 12,4 odsto i u Brazilu 10,4 procenata. Prodaja GM je lane porasla u SAD 6,3 odsto, na 2,21 miliona vozila.
Upkos usporenoj privredi "Tojota" je minule godine u Japanu prodala 2,20 miliona vozila, 10 odsto više nego godinu ranije.
Japanska auto-kuća, koja je ponovo povratila reputaciju kvalitetnog proizvođača kola, pretrpela je ozbiljan udarac nakon što je objavila masovan opoziv kola 2009. godine, kada je na tehnički pregled pozvano više od 10 miliona vozila u svetu zbog različitih tehničkih problema, uglavnom u Severnoj Americi.
"Tojota" je bila jedini veliki proizvođač kola u svetu koji je prošle godine zabeležio pad prodaje u Severnoj Americi, u poređenju sa 2009. Prodaja kompanije u Severnoj Americi lane je dostigla 1,94 miliona vozila, dva odsto manje nego 2009. Bolje rezultate kompanija je postigla na domaćem tržištu zahvaljujući vladinim subvencijama kojima je podsticana nabavka "zelenih vozila", pre svega gasno-električnog hibrida "prijus", koji je bio najprodavanije vozilo u Japanu u 2010, s godišnjom isporukom oko 316.000 vozila, 51 odsto više nego 2009. Pre finansijske krize i opoziva "Tojota" je bila na dobrom putu da godišnje prodaje više od 10 miliona vozila u svetu.